Basın Hizmet Kalitemizden Bahsediyor

cem optik

Cem Optik, ders verdi

Firma, tüketiciyi mağdur edeceğine ona değişik çözüm önerilerinde bulunabilmeli

Aman nazar değmesin. Methiye yazılarına bu gün de kaldığımız yerden devam ediyoruz. Hatırlatmakta yarar var. Tüketiciden gelen şikayeti yazıya dökmeden önce prensibimiz icabı olayın doğruluğunu ve haklılık oranını değerlendiriyoruz. Şikayet konusuna bağlı olarak fatura ve diğer belgelerin de tamam olmasından sonra şikayet edilen firmayla irtibata geçiyoruz. Tüm detayları görüşerek çözüm konusunda yardım beklediğimizi belirtiyoruz. İşte tam bu noktada firma sorunu uzatmadan, büyütmeden ve atlatmadan en kısa yoldan çözüme kavuşturuyorsa ‘Methiye yazısı’na hak kazanıyor. Aksi durumda yine firmanın adını kullanarak ancak bu kez teşhir yazısı ortaya çıkıyor. Yani, olay tüm detaylarıyla anlatılarak firmanın olumsuz yaklaşımı gözler önüne seriliyor.

Neticede bugünkü yazımız da bir methiye. Hatay, Bahçelievler de ikamet eden Bilge Hanım, uzun süredir gözlerinde ortaya çıkan sorun nedeniyle yakın ve uzak gözlükleri kullanıyor. Şikayetinin detayları şöyle;

“Yıllar önce gözlerimde önce yakın, daha sonra da uzakla ilgili sorun ortaya çıktı. Tabiî ki önce göz doktoruna gittim. Raporlarım yazıldı ve daha üç ay öncesine kadar iki farklı gözlükle (uzak ve yakın) yaşamıma devam ettim. Ancak bu durum iş yaşamımda büyük sıkıntılar yaratıyordu. Sonunda gözlüklerle uğraşmaktan bıktım ve tek cam sistemini araştırmaya başladım. Bir arkadaşımın önerisi üzerine bu işlerle iştigal eden Alsancak’taki bir gözlükçüye gittim ve gerekli bilgileri aldım. Daha sonra 28 Nisan 2012 tarihinde firmaya çoklu odağa sahip bir gözlük için siparişimi verdim ve bedelini de taksitlendirerek ödedim. (Çerçeve bana ait, sadece cam bedeli 650.00 TL.) Anlaşma tamamlandıktan sonra mağaza yetkilisi X. Bey, odak tespitimi yapıp, gözlük hazır olduktan sonra beni çağıracağını söyledi. 09 Mayıs’ta telefonla davet edildim. Hemen gittim ve heyecanla gözlüğü denedim. Ancak yakını görme konusunda sıkıntı vardı. Yani, hem harfleri gölgeli görüyordum hem de yakın noktasını yakalamam için boynumu ve başımı oldukça kasmam gerekiyordu, bu durumlar da hiç hoş değildi. Epey denememe karşın değişen bir şey olmayınca X.Bey, gözlüğü bir süre daha bırakmamı söyledi. 19 Mayıs’ta ikinci kez çağrıldım ve bu kez biraz tedirgin gittim. Gözlüğü denedim ve aynı sorunların devam ettiğini ifade ettim. Bunun üzerine X.Bey, camları kontrole göndereceğini söyleyip, benden bir süre daha beklememi istedi. ‘Peki’ diyerek ayrıldım. Uzun süre bekledikten sonra aranmadığım için 10 Haziran’da ben telefon açtım. X.Bey bu tip araştırmaların yaklaşık 30 günde sonuca bağlandığını söyleyince çaresiz ‘tamam’ dedim. 12 Haziran’da bir kez daha çağrıldım. X. Bey, ‘aynı camlarla uğraşmaktan vazgeçtik, yeni cam kestireceğiz’ dedi. Görevli teknisyene yeniden odak tespiti yaptırdı ve ‘yarın gelin’ dedi. Ertesi gün yeniden gittim, gözlüğü bir kez daha denedim ancak sorunlar hala devam ediyordu. Kafamı ne kadar oynatırsam oynatayım çok az bir alanda görebiliyordum. Ancak o noktayı yakalamak için çok uğraşıyordum. X.Bey, bunun normal olduğunu zamanla gözümün buna alışacağını söyledi. Aslında gördüğümü ancak benim bu gözlükten beklentimin fazla olduğu için tatmin olmadığımı söyledi. Ben de gözlüğü bir hafta deneyeceğimi söyleyerek ayrıldım. Ancak 5 gün ancak dayanabildim. Yakın görmede zorlandığım bir yana, sağ gözümde daha fazla olmak üzere gittikçe artan ağrıya da sebep oldu. 18 Haziran’da gözlüğü firmaya götürüp, X.Bey’e sıkıntılarımın devam ettiğini bu nedenle paramın iadesini istedim. O da, yapılacak her şeyi yaptığını, para iadesi diye bir şeyin söz konusu olmadığını söyledi.”

Bilge Hanım’ın Yenigün’e ulaşan hikayesinin birinci bölümü böyleydi. Hemen araştırmalara başladım ve TÜKODER İzmir Başkanı Gülçin Tonguç Hanım’ı arayarak konuyu aktardım. Bilge Hanım’ı derneğe yönlendirdim. Sonuçta böylesi sorunlarda derneğe destek veren Cem Optik’in sahibi Cem Aloğlu’ndan yardım istendi. Bilge Hanım, OS-KA pasajındaki iş yerine gitti ve şikayete konu olan gözlük incelemeye alındı. Sonunda Cem Bey, gözlüğü yeniden kendisinin yapacağını ve hiçbir ücret istemediğini bildirdi. Ölçüler alındı ve bir hafta sonra gözlük teslim edildi. Bilge Hanım şimdi çok mutlu, nihayet tek cama dönebildi. Yorumuna göre, yeni gözlük eskisine kıyasla yüzde 75 daha iyi. Geri kalan küçük farkın da zamanla kaybolacağına dikkat çekiliyor.

Hikayenin sonu böyle tamamlandı. Yine oldukça ilgi çekici bir olay yaşadık. İzmir’de böylesi firmalar ve böylesi insanlar da varmış diyebilmek son derece sevindirici. Bu nedenlerle, Yenigün olarak öncelikle Gülçin Tonguç Hanıma ve daha sonra da Cem Optiğin sahibi Cem Aloğlu’na bir kez daha teşekkür ediyoruz…..

 

KAYNAK: http://www.gazeteyenigun.com.tr/koseyazilari/24556/cem-optik-ders-verdi-

Translate »